Alhamdulillah... I am A Certified Beautician!

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum semua. Saya doakan semua yang melawat blog ini sentiasa dirahmati dan diberkati Allah.


Alhamdulillah, akhirnya saya telah dianugerahkan sijil as certified beautician dari Master Ainul. Sejujurnya tak pernah terfikir pun satu hari saya akan jadi beautician. Bukan sahaja beautician tapi mampu buka spa sendiri.

Sebab saya adalah orang yang tak berapa berminat pun bab cantik cantik ni. Dari kecik sampai dah kerja pun. Tak pernah pun fikir nak jaga kecantikan. Bagi saya yang penting bersih. Minat saya sebelum ni bukan ke situ.

Tapi sejak muka saya mula bermasalah jerawat sampai muka dah mula ade lubang lubang pulak, haa dah mula pening. Barulah mula nak telek muka. Haa tu dia bekas jerawat toksah cakaplah, muka pun dah tak secerah dulu. Kusam.

Barulah saya sedar kecantikan tu bukan setakat nak jaga luaran jer. Yang paling penting dalaman. Hahaha umoq dah lepas 30 tahun baru lah sedar. Syukur Allah beri kesedaran time sekarang ni sebelum jadi lebih parah.

Join shaklee pun adalah sebab musabab nak beli vitamin C jer sebenarnya. Sebab dah stress jerawat makin berkembang pesat pulak dia. Kalau ekonomi diri berkembang macam tu takpe jugak. Hahaha. Bermula nak beli vitamin C jer, terus tersangkut dengan set cantik. Pastu tak pasal pasal ter join sebab dapat free membership.

Mula dari bulan Januari 2015 hingga sekarang dah pun 11 bulan guna produk cantik shaklee. Set cantik ni ada ESP, Bcomplex, Vitamin C dan Vitamin E. Cer tengok gambar bawah ni. Yang nilah yang saya amik.


Alhamdulillah, memang banyak perubahan yang saya rasa. Banyak sangat kebaikan set ni, bukan untuk cantik jer, banyak lagi. Tapi tu saya story next time ekk.

Bila sendiri dah rasa baru rasa yakin. Paling penting sebab semua produk adalah SEMULAJADI a.k.a NATURAL.
Kemudian saya diperkenalkan dengan projek #thewalkingbeauty. Projek spa tanpa kedai dan paling penting produk spa ni adalah SELAMAT dan BEBAS KIMIA. Inilah permulaan perjalanan saya memulakan spa bergerak.

Training untuk spa ni pulak adalah FREE!!! Mane nak dapat training free sekarang ni. Lagi lagi training untuk spa. Kalau tak beribu jangan harap boleh attend. Saya hanya perlu beli barang sahaja. Barang tu pun untuk kegunaan saya jugak bila run spa nanti.

Part ni memang mommy shaklee saya banyak membantu. Settle dapat barang, maka sampailah harinya untuk training. Macam macam hal jadi. Pagi pagi dah sesat cari rumah master Ainul tak jumpa. Sahabat baik saya google maps telah menipu saya rupanya. Hahaha. Seb baik pastu dia tunjuk arah yang betul. Sesat punya pasal dah terlambat. Seb baik master Ainul dan geng geng belaja spa ni baik hati. Sanggup tunggu saya sampai baru mula.

Masa training nilah baru saya tau betapa pentingnya penjagaan muka untuk wanita. Semua rahsia didedahkan. Allah, jahilnya saya menganggap ilmu tentang kecantikan tu hanya untuk luaran. Sedangkan sangat penting untuk dalaman. Kerana inner beauty tu yang akan menyerlahkan outer beauty. Banyak sangat ilmu saya belajar. 

Tang praktikal pulak, haaa yang ni paling best. Dalam ramai ramai tu, tangan ku yang paling keras tangan. Hahaha. Maklumlah dari dulu suka buat kerja ala ala lelaki. Memang kelakar sebab macam2 eksiden ada. Sian org yg kena facial dengan saya for the first time. Ape pun saya lah penyeri sebab aksi aksi saya yang keras tangan tu buat semua gelak. Hahaha. Nampak sangat kurang kelembutan.




Settle training, ingat boleh dapat sijil... ohhhh tidak. Bukan sesenang tu nak dapat sijil terus. hahaha. Kena dapatkan testimoni at least dari 5 orang. Means, saya kena spa kan 5 orang dan dapatkan feedback. Alhamdulillah, part ni best. Sebabnya lebih dari 10 orang saya buat. Hehehe. Tapi cuma 5 testimoni jelah kite hantar.





Testimoni dah settle, spa tanpa kedai pun dh bergerak. Wahhh macam tak caya dah ade spa tanpa kedai. Paling tak percaya saya dah ada spa sendiri! seriusly tak pernah imagine yang saya akan ada spa. Spa tanpa kedai pulak tu. Modal tak sampai seribu pun! Can you imagine. Alhamdulillah, syukur pada Allah yang memberi saya peluang macam ni. 



So officially saya dah ada spa sendiri. Home spa and Mobile Spa. And i am the owner and  founder for


 E'ed Natural Beauty Secrets



Lepas hantar testimoni barulah saya qualified untuk dapat sijil. So on 8 Nov 2015 bertempat di Shaklee Hq, Sunway Pinnacle saya terima sijil as certified beautician. Alhamdulillah, syukur. Dapat training FREE, tanpa perlu bayar beribu ringgit dan dapat sijil CERTIFIED BEAUTICIAN. Modal hanya keluar untuk beli barang yang kita akan gunakan. Manalah nak dapat tawaran macam ni kat luar. Kat luar training jer dah beribu, belum lagi beli barang. Syukur alhamdulillah.






So end of story macam mana saya boleh buka spa

  • Tanpa kedai
  • FREE training
  • FREE module
  • FREE FOR LIFE support group
  • Produk yang SELAMAT, SEMULAJADI dan BERKESAN

Untuk anda yang berminat untuk buka spa bergerak tanpa kedai macam saya dengan modal yang sangat rendah sebab hanya perlu beli produk untuk run spa, yang lain semua FREE! Boleh hubungi saya. 



Saya sangat teruja untuk bantu anda jalankan bisnes modal rendah macam saya. Income dari pelbagai sudut. 



Hubungi saya yer untuk join team kami Now Everyone Can Own Spa.



Eeda

012 - 389 4274



Owner & Founder E'ed Natural Beauty Secrets

Member of The Walking Beauty Project

Team Now Everyone Can Own Spa
 


Comments

Popular Posts