ADA APA DENGAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER?



Assalamualaikum pembaca blog yang kak ed sayangi. Jutaan terima kasih atas kesudian singgah ke blog kak ed. Kak ed doakan anda semua berbahagia selalu.


Macam skema pulak yer kak ed hari ni. Hehehe.


Kali ni kak ed nak share tentang shaklee collagen powder. Kenapa istimewa sangat collagen shaklee ni berbanding collagen yang lain.


Jemput baca yer.

Shaklee collagen powder (SCP) ni adalah supplement kolagen paling best!

Sebab ape best?

Sebab ade 4000mg kolagen RSS (Sisik ikan merah) proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik ikan merah yang dipanggil Red Snapper. (tulen bang... hahaha.. baca macam iklan tau.)

kolagen shaklee ni sangat ringan tau, lebih kurang 1000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) yang amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan kulit dengan berkesan.


RAMUAN UTAMA DAN FUNGSINYA




  • Kolagen dari sisik ikan merah
          sisik ikan merah adalah sumber klagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding kolagen haiwan

  • Ekstrak biji Camellia japonica 
          Biji camellia japonica terdiri dari asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat dan isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

  • ekstrak pfaffia
          Pfaffia yang juga dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji camellia japonica membantu membentuk kolagen dan asid hyaluronic. dengan kemampuan luar biasa mengikut jumlah air banyak, asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.

  • elastin dari kolagen ikan
         elastin memelihara kulit menjad fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersama dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik. 

  • Vitamin C dan vitamin B
          vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. vitamin B pula bersama dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.

  • Ekstrak kekerang
         glucosamine ekstrak kekerang adalah penting dalam sintesis synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

  • lactobacillus acidophilus
          membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus ang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.


fuhhh abis cerita pasal ramuan yang ade dalam kolagen. hamek semua bahasa sains kak ed pakai. hahaha. 


ok sekarang nk habaq apa yang best sangat dengan kolagen shaklee ni. apa kebaikan yang dia bagi pada kita.


KELEBIHAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER


semakin usia kita meningkat, kolagen di dalam badan kite semakin berkurang hari demi hari. 

sebab tu kulit kite semakin kendur, semakin banyak kedut dan garis garis halus. 

sebenarnya bukan umur jer faktor yang menyebabkan kolagen dalam badan berkurang. 

banyak lagi faktor lain yang boleh menyebabkan kerosakan kolagen seperti cahaya matahari, radikal bebas dalam udara, air dna nutrisi, merokok dan macam macam lagi.

so di sinilah datangnya super hero kolagen shaklee kite ni untuk bantu kekalkan keanjalan semulajadi kulit dan perlahankan kehadiran kedut kedut.


Tampak lebih muda

  • kolagen shaklee bermanfaat dalam membantu  menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula.
  • kuku menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat.
  • kulit  akan kurang kering dan keanjalan akan bertambah baik. kulit juga akan sembuh dengan cepat dan ini akan membantu mengurangkan parut.
  • membantu menghilangkan tanda penuaan.

Rasa lebih muda

  • kolagen adalah sama penting unuk tulang seperti juga tulang perlukan kalsium. kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinan menjadi rapuh.
  • kolagen juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran sendi sendi.
  • baik untuk mata. kornea memerlukan kolagen dan ianya menbantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
  • memastikan otak sentiasa sihat. sel glya membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen. adalah penting untuk menentukan agar otak anda mendapat manfaat kolagen agar minda anda tetap dalam keadaan baik walaupun kita semakin menua.

Collagen.. promote youthful looking skin from the inside out


korang nak tau tak ?


kolagen ni bertindak macam gam yang memegang badan kita. kolagen ade dalam otot, tulang, tendon, dan paling banyak dekat kulit.

kolagen ni terbukti untuk menganjalkan kulit, mengurangkan pori, kedut, garis garis halus dan buatkan kulit jadi lebih cerah lebih lembut, kuku lebih kuat dan rambut yang kuat

.
[ CLINICALLY PROVEN ]


Sape yg pernah makan je tau keberkesanan kolagen ni. Seriously it's clinically proven. Bukan test kat haiwan ye, tapi test kat manusia.

Orang buat test kat haiwan sebab takut ada side effect selalunya. Sebab ada chemical. Kalau tikus tu hidup, maknanya selamat untuk manusia. Kalau mati, tak selamat.

Tapi produk yang 100% dari bahan semulajadi ni tak pernah sekalipun buat test kat haiwan, macam tikus. Even tak perlu pon. Clinical test dia semua direct atas manusia.

Sebab memang confirm selamat. Cuma perlu test tahap keberkesanannya je. Sape yang masih teragak-agak nak try, bulan ni tengah promo. So it's the right time to try.

Roger saya yer!

Eeda
012 389 4274

Comments

Popular Posts